Àudios de la secció "El racó de l'Òscar"

El racó de l'Òscar: la complexitat de Sondheim

 

El racó de l'Òscar: la complexitat de Sondheim

El nostre expert musical ens descobreix algunes curiositats de la partitura de "Sweeney Todd".

Les orquestracions de Jonathan Tunnick

 

Les orquestracions de Jonathan Tunnick

Un dels més grans creadors del món musical. Un orquestrador extraodinari que l'any 1997 va guanyar un Tony Award. Avui descobrim aquest complex mètode de composició.

El racó de l'Òscar: Sondheim és complicat d'interpretar?

 

El racó de l'Òscar: Sondheim és complicat d'interpretar?

Sondheim té fama de ser un malson pels cantants i pels pianistes acompanyants. El nostre expert musical ens explica com jugar a favor de Sondheim.

El racó de l'Òscar: "Falling in Love with Love"

 

El racó de l'Òscar: "Falling in Love with Love"

És una de les joies de The Boys from Syracuse i una font de versions inesgotables en tot tipus de gèneres. Amb l'Òscar Peñarroya parlem de com Rodgers i Hart van alimentar el Real Book dels standads de jazz.

Què és un reprise en teatre musical?

 

Què és un reprise en teatre musical?

"Carousel" va significar una manera nova d'escriure musicals. Un dels trets més innovadors va ser l'ús dramàtic del reprise.

El racó de l'Òscar: les reestrenes de "Mar i cel"

 

El racó de l'Òscar: les reestrenes de "Mar i cel"

"Mar i Cel" ha tingut la sort de ser reestrenada en diverses ocasions i, amb cada muntatge, ser reescrita. L'Òscar entra a les entranyes d'aquesta obra i la seva evolució.

El racó de l'Òscar: Loewe i Lerner

 

El racó de l'Òscar: Loewe i Lerner

Coneixes l'obra de Loewe i Lerner? El so romàntic del musical nord-americà és seu.

El racó de l'Òscar: "Merrily We Roll Along", de Stephen Sondheim

 

El racó de l'Òscar: "Merrily We Roll Along", de Stephen Sondheim

No tots els musicals són un fracàs per la seva poca qualitat musical. L'Òscar Peñarroya analitza l'intel·ligent ús dels motius musicals en un del flops més cèlebres dels anys 80: "Merrily We Roll Along", de Stephen Sondheim.

El racó de l'Òscar: Jason Robert Brown

 

El racó de l'Òscar: Jason Robert Brown

Jason Robert Brown és una de les veus amb més personalitat del musical contemporani. L'Òscar Peñarroya ens analitza les claus del seu so.

El racó de l'Òscar: Ragtime

 

El racó de l'Òscar: Ragtime

Un musical de Flaherty i Ahrens, autors de "Once on this island", mostra el xoc cultural de l'Amèrica de principis de segle XX. És "Ragtime" i la seva obertura, una de les millors mostres d'ús dramàtic de la música de les minories.

El racó de l'Òscar: cançons integrades vs no integrades en la dramatúrgia

 

El racó de l'Òscar: cançons integrades vs no integrades en la dramatúrgia

A "Spring Awakening" les cançons no estan directament integrades en l'acció. El nostre expert musical ens explica quina diferència hi ha entre una cançó integrada dramatúrgicament i una no integrada.

El racó de l'Òscar: "Hamilton"

 

El racó de l'Òscar: "Hamilton"

"Hamilton" es basa en el hip-hop, però la seva paleta musical és molt més àmplia. El nostre expert ens comenta les altres músiques de l'obra.

El racó de l'Òscar: L'ombra de Puccini és allargada

 

El racó de l'Òscar: L'ombra de Puccini és allargada

Puccini és el gran inspirador de l'obra "Rent"... Què en queda musicalment del compositor al musical?

El racó de l'Òscar: El dimoni de West Side Story

 

El racó de l'Òscar: El dimoni de West Side Story

L'autèntic dimoni de West Side Story no és Chino ni l'odi entre les bandes. És aquesta nota infernal que dóna cos a tota l'obra: la quarta augmentada.

El racó de l'Òscar: Diferències tècniques

 

El racó de l'Òscar: Diferències tècniques

Amb la col·laboració de la cantant Mª Carme Mateu, l'Òscar Peñarroya analitzarà les diferents tècniques que diferencien el musical clàssic, l'actual i l'òpera

El racó de l'Òscar: Minchin i Matilda

 

El racó de l'Òscar: Minchin i Matilda

Els musicals interpretats per nens sempre han estat de ritmes comprensibles i senzills. Fins que va arribar Tim Minchin...

El racó de l'Òscar: Broadway al cinema

 

El racó de l'Òscar: Broadway al cinema

Alan Menken va portar les estructures del musical escènic al cinema d'animació. Amb el nostre expert musical, parlem de l'opening number més famós del cinema de Disney: "Belle", del film "Beauty and the beast".

El racó de l'Òscar: Escales majors i escales menors

 

El racó de l'Òscar: Escales majors i escales menors

Escales majors i escales menors. Llenguatges melòdics que ens fan reconèixer diferents èpoques o estils. En veiem un exemple pràctic.

El racó de l'Òscar: Pintar melodies

 

El racó de l'Òscar: Pintar melodies

Òscar Peñarroya ens parlarà sobre com "pintar" les melodies en un musical: les orquestracions.

El racó de l'Òscar: Introducció del rock als escenaris

 

El racó de l'Òscar: Introducció del rock als escenaris

Una de les grans revolucions de "Hair" va ser el canvi del so de Broadway. Òscar Peñarroya ens explicarà què va significar la introducció del rock als escenaris.

El racó de l'Òscar: "Come from away" és un musical comunitari, més que un musical coral

 

El racó de l'Òscar: "Come from away" és un musical comunitari, més que un musical coral

Òscar Peñarroya ens explica la diferència entre fer un cor i un grup de solistes cantant a l'hora.

El racó de l'Òscar: Com John Kander i Fred Ebb van plagiar-se a sí mateixos

 

El racó de l'Òscar: Com John Kander i Fred Ebb van plagiar-se a sí mateixos

Pot un compositor imitar-se a si mateix? Els autors de "Cabaret" ho van fer, en algunes de les seves cançons més populars. L'Òscar Peñarroya ens explica quines.

El racó de l'Òscar: "So In Love", de Cole Porter

 

El racó de l'Òscar: "So In Love", de Cole Porter

Inaugurem una secció del pianista, compositor i director musical, Òscar Peñarroya, que fa una mirada amb lupa a alguna cosa relacionada amb el teatre musical. Aquesta setmana ens parla del tema "So In Love" del musical "Kiss me Kate", de Cole Porter, el primer musical que va guanyar el premi Tony al millor musical l'any 1949.